Tworzenie własnego schematu podglądu wyników wyszukiwania
![]() Tworzenie własnego schematu podglądu wyników wyszukiwania |
||||
Tworzenie własnego schematu podglądu wyników wyszukiwania |
![]() |
![]() |
Aby przejść do tworzenia własnego schematu podglądu wyników wyszukiwania należy: Magazyn |
Aby zmienić kolejność kolumn należy:
●Metodą „przeciągnij i upuść” poprzestawiać kolejność nagłówków kolumn. Klikamy lewym przyciskiem myszy na dany nagłówek kolumny i trzymając go wciśniętego przeciągamy nagłówek upuszczając go w inne miejsce.
Aby zmienić rozmiar kolumn należy:
●W celu zmiany szerokości kolumn, należy najechać myszką na bok nagłówka kolumny. Zmianie ulegnie kursor, należy wtedy przycisnąć lewy przycisk myszy i trzymając go wciśniętego przesunąć myszką w prawo lub w lewo celem zmiany szerokości kolumny. Inną możliwością jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na nagłówek kolumny i z listy, która nam się pojawi wybrać Dopasuj rozmiar, co spowoduje wyrównanie szerokości kolumny do potrzebnego dla nas rozmiary aby zobaczyć najdłuższy ciąg znaków w danej kolumnie. Inną opcją do wyboru jest Dopasuj rozmiar (wszystkie), co wywoła efekt identyczny jak Dopasuj rozmiar, tyle że dla wszystkich kolumn widocznych na siatce danych.
Aby usunąć / dodać kolumny należy:
●Aby usunąć niepotrzebną dla nas kolumnę, należy kliknąć na jej nagłówek prawym przyciskiem myszy i z listy która się pojawi wybieramy przycisk Usuń kolumnę. Jeśli chcemy przywrócić usuniętą kolumnę, klikamy prawym przyciskiem myszy na dowolny nagłówek kolumny i z listy która się pojawi wybieramy Wybierz kolumnę. Ukaże nam się okno z dwoma zakładkami Grupy i Nagłówki. Przechodzimy do nagłówków, klikamy lewym przyciskiem myszy na interesujący nas nagłówek kolumny i przeciągamy go w odpowiednie dla nas miejsce między resztę nagłówków kolumn na siatce danych.
Aby wyrównać dane w kolumnach należy:
●W celu wyrównania danych w kolumnie, należy kliknąć na jej nagłówek prawym przyciskiem myszy i z listy która się pojawi wybieramy przycisk Wyrównywanie, a następnie według uznania Wyrównaj do lewej, Wyrównaj do prawej lub Centruj.
Aby zmienić kolor kolumny należy:
●W celu zmiany koloru kolumny, należy kliknąć na jej nagłówek prawym przyciskiem myszy i z listy która się pojawi wybieramy przycisk Zmień kolor, a następnie według uznania wybieramy interesujący nas kolor z palety barw i zatwierdzamy przyciskiem Ok.
Aby posortować dane w kolumnie należy:
●W celu posortowania danych w kolumnie, należy kliknąć na jej nagłówek prawym przyciskiem myszy i z listy która się pojawi wybieramy przycisk Sortuj rosnąco lub Sortuj malejąco. Innym sposobem jest zwyczajne kliknięcie lewym przyciskiem myszy na dany nagłówek kolumny co wywoła ten sam efekt (w przypadku pierwszego kliknięcia posortuje rosnąco, a w przypadku kolejnego kliknięcia malejąco). Jeżeli chcemy posortować dane według więcej niż jednej kolumny, klikamy lewym przyciskiem myszy na pierwszy nagłówek celem jej posortowania i potem kolejno na następne nagłówki lewym przyciskiem myszy z wciśniętym klawiszem Shift.
Aby nałożyć filtr na daną kolumnę należy:
●Kliknąć strzałkę z prawej strony dowolnej kolumny i wybrać parametr, który ma ona spełniać. Czynność tę możemy powtórzyć kolejno dla każdej kolumny. Istnieje też możliwość wybrania opcji Dostosuj, co pozwoli nam na nałożenie filtru sprecyzowanego przez nas na daną kolumnę.
Aby pogrupować dane na siatce danych należy:
●Metodą „przeciągnij i upuść” przesunąć dowolne nagłówki kolumn na znajdujące się bezpośrednio nad nimi miejsce (ciemnoszary pasek). Spowoduje to pogrupowanie danych według kolejno przeciągniętych nagłówków. Możemy przeciągać na szary pasek kilka nagłówków po kolei. Grupowanie zostanie nałożone w takiej samej kolejności w jakiej przeciągaliśmy nagłówki kolumn. Innym sposobem na wywołanie tej samej funkcjonalności (grupowania) jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na dany nagłówek kolumny i z listy, która nam się pojawi wybieramy przycisk Grupuj w/g kolumny.
Aby zmienić metodę podsumowania kolumny:
●Kliknąć prawym przyciskiem myszy na podsumę danej kolumny (lub puste miejsce gdzie powinna ona się znajdować) i wybrać Suma, Minimum, Maksimum, Ilość, Średnia, Brak. Suma to dodanie wszystkich wartości w danej kolumnie, Minimum to minimalna wartość w danej kolumnie, Maksimum to maksymalna wartość w danej kolumnie, Ilość to zliczenie wszystkich wierszy, Średnia to średnia arytmetyczna wszystkich wartości w danej kolumnie, Brak całkowicie wyłącza podsumę.
Aby zapisać utworzony przez nas schemat (wygląd) siatki danych należy:
●Kliknąć przycisk Widok, następnie z menu które nam się pojawi wybrać przycisk Zapisz jako... Następnie wpisać dowolną nazwę stworzonego schematu podglądu stanów magazynowych.
Aby uruchomić utworzony przez nas schemat (wygląd) siatki danych należy:
●Z listy widocznej po wciśnięciu przycisku Widok, możemy wybrać funkcje Domyślnie, aby powrócić do domyślnego schematu Jubileo II lub możemy kliknąć na naszą nazwę wprowadzonego schematu, aby wrócić do zdefiniowanego przez nas wyglądu.
Aby usunąć stworzony przez nas schemat (wygląd) siatki danych należy:
●W celu usunięcie stworzonego przez nas schematu (wyglądu) siatki danych, należy wcisnąć przycisk Widok, a następnie wybrać funkcje Usuń.
Podgląd historii konkretnego wyrobu Wydrukowanie duplikatu metki (metek) Eksport danych o stanach magazynowych |